Język:

Kontakt

Centrum Edukacji Międzykulturowej Aleja Wolności 37, lok. F7
33-300 Nowy Sącz

tel: +48 18 4429827
tel: + 48 604 088 620

e-mail: cem.nowysacz@gmail.com
e-mail: halinakomar@gmail.com

Facebook: Centrum Edukacji Międzykulturowej

Zarząd CEM

Halina Komar - prezes
Jolanta Kieres - wiceprezes
Bożena Kocyk - wiceprezes
Maria Baran - sekretarz
Maria Janisz - skarbnik

Jesień

Kalendarz

Listopad 2017
P W Ś C P S N
« Kwi    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930  

Archiwa

Cele projektu

Proszę napisać, które cele w projekcie nie zostały osiągnięte. 

Wszystkie cele projektowe zostały osiągnięte  tak jak zostały zaplanowane, a uczestnicy nie zgłosili żadnych uwag negatywnych w stosunku do programu ani do realizatorów procesu szkoleniowego.

Proszę opisać sukcesy, które przekroczyły początkowe oczekiwania.                

Celem naszego projektu było stworzenie fachowego zespołu organizacyjnego do  inicjowania i prowadzenia  działalności edukacyjnej  w różnych  dziedzinach   i zakresach. Ulepszone kompetencje takiego zespołu powiązane z umiejętnościami zawodowymi, miały się przyczynić do przyśpieszenia technicznej modernizacji i poprawić otwarcie na Europę.

Na początku było wahanie z odrobiną  sceptyzmu – czy mogą się udać  sesje studyjne przeładowane programami, dot. wielorakich tematów i skupiające  różnorodne  problemy procesów edukacyjnych w różnych środowiskach… Nasz projekt nie był skierowany do uporządkowanych struktur oświatowych  lecz miał za zadanie pomóc kadrze (na ogół społecznej) organizacji pozarządowych działających na polu edukacji poza formalnej. Musiało być trudno. Jednak nasi uczestnicy (edukatorzy nieformalni!) chętnie uczestniczyli w zaproponowanych szkoleniach i nauczyli się bardzo dużo w ramach różnych ofert edukacyjnych, którym towarzyszyły często dodatkowe pytania i rzeczowe dyskusje. Większość pytań znalazła odpowiedzi na miejscu. Nowe kontakty  umożliwiły  uczestnikom korzystać w razie potrzeby z pomocy zagranicznych partnerów edukacyjnych. Rozważano płaszczyzny współpracy w przyszłości.

Kompetencje w obszarze mediów cyfrowych zostały poprawione. Również edukacyjni partnerzy maja świadomość nowych wyzwań w dziedzinie nauczania. Widzimy w tym dużą szansę wymiany ofert edukacyjnych,  aby je udostępnić większej ilości zainteresowanych. Kompetentni fachowcy mogą już wdrażać odpowiednie prace w celu realizacji projektu.

W wyniku 3-ch spotkań seminaryjnych  i wspólnej pracy uczestników, powstał rzeczywiście  dobry zespół inicjatywny. Daje to nadzieję, że ten zespół podstawowy zainicjuje zaplanowane zmiany technicznej modernizacji naszego systemu nauczania.

Współpraca partnerów zagranicznych pozwoliła mieć nadzieję na stworzenie sieci edukacyjnej na skalę europejską – szczególnie zaawansowane działania w tym kierunku przejawiali edukatorzy z DE i HU.

Jak organizacje biorące udział w projekcie, przyczyniły się do jego realizacji?       

Organizacje biorące udział w projekcie i ich fachowcy  założyli, że najważniejsze jest kształcenie skierowane w przyszłość, w którym szczególnie ważne są techniczne nowinki edukacyjne. Tematy szkoleniowe zostały ustalone wcześniej.  Udało się to szczególnie dzięki wspólnemu językowi roboczemu wszystkich partnerów (esperanto), tożsame  cele oraz jednorodność uczestników projektu.  Służyło także znacznemu wzbogaceniu fachowości zarówno dla partnerów zagranicznych jak i   uczestników szkoleń.

ILEI – Międzynarodowa Liga Nauczycieli Esperanta z Rotterdamu, jako wyższa nadrzędna edukacyjno-egzaminacyjna instancja  zatroszczyła się o znanych na arenie międzynarodowej wykładowców i kompetentnych specjalistów do prowadzenia seminariów. Informacja o jednostkach treningowych ukazały się w kalendarium związkowym i fachowych czasopismach. Poprzez kanały informacyjne związek nawoływał członków do udziału i rozsyłał informacje na temat celu i programów  tych wartościowych seminariów.